czwartek, 22 października 2015

ŹRÓDŁA INFORMACJI

Najbardziej rozpowszechnione źródła informacji to:

~ SMS - Short Meassage Service (pol. krótkie wiadomości tekstowe) to usługa dostępna we wszystkich współczesnych telefonach komórkowych.Polega ona na tym, że ze swojego telefonu możemy wysłać wiadomość w postaci tekstu na inny telefon komórkowy.SMS-y są wygodne m.in. dlatego, że pozwalają tanio, szybko i bez zbędnej gadaniny przekazać informację.Dużą zaletą SMS-ów jest fakt iż niemal zawsze możemy mieć pewność, że wysłana przez nas wiadomość dotarła do adresata. Dzieje się tak dlatego, ponieważ sieć pamięta wysyłane SMS-y tak długo jak zostało to przez nas ustawione w swoim telefonie i przez ten czas próbuje dostarczyć wiadomość do adresata.



~ MMS - Multimedia Messaging Service to rozszerzenie funkcji SMS i EMS o możliwość przesyłania multimediów takich jak grafika, animacje, wideoklipy, dźwięki itp.Jednak w przeciwieństwie do wiadomości tekstowych, MMS-y sprawiają sporo kłopotów - często mamy problemy z ich wysyłaniem oraz odbieraniem.MMS polega na technologii pakietowej transmisji danych GPRS. Pakiety danych są transmitowane do centrum wiadomości multimedialnych, a stamtąd, dzięki usługom pochodnym od WAP Push, do telefonu odbiorcy.





~ komunikatory - program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet (dlatego komunikatory internetowe). Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji. Przykłady komunikatorów,które używa większość osób :
SKYPE




GG-Gadu Gadu



Facebook Messenger

~ listy elektroniczne (Poczta elektroniczna, e-poczta, e-mail) - usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usługi.Wraz z wiadomością tekstową można przesyłać dane innego typu w formie tzw. Załączników.

~ portale społecznościowe- serwis internetowy, który istnieje w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. Tworzy tak zwane media społecznościowe. Największe portale społecznościowe:
-Facebook, -Twitter, -Instagram, -YouTube


~ blog - rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery.

~Reklama  – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

~ reklamy internetowe - forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz